Ruch fizyczny a zdrowie

Nie na darmo mówi się, że „ruch to zdrowie” i „w zdrowym ciele zdrowych duch”. Każdy z nas, kto zaczyna przygodę z aktywnością fizyczną i dzięki niej zmienia styl swojego życia, dość szybko przekonuje się, że ma ona nie tylko dobroczynny wpływ na jego kondycję, ale również i na jego samopoczucie, a wiec również na zdrowie psychiczne.

Aktywność fizyczna nie jest jednak czymś sporadycznym, na co decydujemy się okazjonalnie, kiedy mamy ochotę. Taka aktywność nie wpłynie ani na nasze zdrowie fizyczne, ani na nastrój. By przekonać się o tym, że ma ona wpływ na nas kompleksowo, musimy zacząć ćwiczyć codziennie i regularnie. Co więcej, nasze ćwiczenia musimy dopasowywać do naszego stanu zdrowia, naszej kondycji ogólnej, naszego wieku i pory roku. Tylko regularne ćwiczenia poprawią wydolność naszego organizmu, wpłyną niezwykle korzystnie na naszą sylwetkę oraz na naszą psychikę i uchronią nas przed innymi chorobami. Aktywność fizyczna będzie miała korzystny wpływ na nasze mięśnie, stawy, kręgosłup, podniesie naszą odporność.

W jaki sposób aktywność fizyczna wpływa na naszą psychikę?

Badania wykazały, że zapewnia zdrowy sen i zdecydowanie poprawia nasz stan emocjonalny. Dlatego też zalecana jest osobom, które zmagają się z depresją. Co więcej, badania wykazały również, że osoby, które unikają aktywności fizycznej przez długi okres czasu, są bardziej podatne na depresje niż takie, które prowadzą aktywny tryb życia i uprawiają jakiś sport.

Badania wykazują również, że poprawa nastroju następuje już po 10 minutach umiarkowanej aktywności fizycznej. Oczywiście, tu nie należy rzucać się od razu na głęboką wodę, decydując się na jakiś sport, przekraczający nasze zdolności fizyczne i wiążący się ze sporym wysiłkiem w sytuacji, kiedy latami wiedliśmy życie kota kanapowego. Jak już wcześniej wspomniałam, aktywność fizyczną musimy dostosować do naszej kondycji fizycznej i naszego wieku. Z czasem jednak nasza kondycja zacznie poprawiać się, więc wówczas możemy stawiać sobie większe wyzwania również i w sporcie. Pierwszym krokiem jest przede wszystkim ruszenie się z kanapy i wytrzymanie w tym, by ćwiczyć regularnie, niezależnie od pogody czy naszych chęci danego dnia. Jak w życiu, również i przy aktywności fizycznej mamy lepsze i słabsze dni, ale najważniejsza jest tu samodyscyplina.

Aktywność fizyczna zalecana jest także jako sposób na nie tylko na łagodzenie przejawów stresu, ale również i na całkowite jego zwalczenie. To, że dzięki uprawianiu sportu, utrzymujemy nasze ciało w dobrej kondycji fizycznej, sprawia, że radzi ono sobie również z napięciami emocjonalnymi, wycisza nasz umysł i zapewnia naszemu organizmowi dobroczynny zastrzyk endorfin, a więc hormonów szczęścia. I nie jest to wyłącznie czcze pisanie, a potwierdzone szerokimi badaniami, które wykazały, że stan emocjonalny człowieka ulega zmianie pod wpływem aktywności fizycznej. Ćwiczenia relaksują nas, zmniejszają poczucie napięcia, obniżają poziom naszych lęków, odsuwają od nas smutek i przygnębienie. Wbrew pozorom, choć czujemy się po nich zmęczeni, to dodają nam energii i zyskujemy poczucie, że wraca nam chęć do życia. Aktywność fizyczna daje dużo radości i zadowolenia, a jeśli pojawiają się również efekty, poprawia się nasz wygląd, poprawia się nasze zdrowie, to zaczynamy dostrzegać przede wszystkim plusy tego, że zaczęliśmy ćwiczyć. I to również potęguje w nas uczucie samozadowolenia.

Badania wykazały również, że regularne ćwiczenia nie tylko poprawiają nasz nastrój, ale również obniżają te negatywne stany emocjonalne, z którymi zmagaliśmy się dłuższy czas, a więc eliminują przygnębienie, zniżenie, koją nasze nerwy.

Tak więc wszelkie analizy i badania potwierdzają, że aktywność fizyczna nie tylko zapewni nam zdrowie fizyczne, nie tylko poprawi naszą kondycję, ale również będzie miała dobroczynny i trwały wpływ na naszą psychikę.

Aktywność fizyczna a zdrowie psychiczne
zamów wróżbęjak zamówić wróżbę

O mnie

Wróżka Otylia Jestem doświadczoną kobietą, wróżką i numerologiem. Moja sprawność w interpretacji rozkładów kart tarota + uzupełnianie jej numerologią zadziwia często nawet mnie, stąd pewnie tak spore zainteresowanie moimi wróżbami. Oprócz wiedzy teoretycznej i praktycznej, wykazuję się również szczerością w moich wróżbach, dlatego masz pewność, że powiem Ci zawsze to co pokazały mi karty a nie to, co chcesz usłyszeć Zawsze stawiam na szczerość i prawdę rozkładając karty, ponieważ to zawsze popłaca.

Moim klientem może zostać każda pełnoletnia osoba, która pragnie dowiedzieć się jak będzie wyglądać jej przyszłość. Moimi klientami są najczęściej kobiety, choć bardzo dużą grupę moich stałych klientów stanowią również mężczyźni. Każdy mój klient jest indywidualną osobowością, ma inne wykształcenie, zawód, przekonania a łączy ich chęć zmiany na lepsze w swoim życiu i poszukiwanie impulsu, który może te zmiany zapoczątkować...

Pomimo tego, że wróżyłam już tysiącom osób to zawsze podchodzę do każdej nowej wróżby i do każdego nowego klienta i staram się tak, jakbym wykonywała swoją pierwszą wróżbę. Dzięki takiemu podejściu, wiedzy i doświadczeniu jestem w stanie zaoferować wróżby z kart tarota o wysokiej sprawdzalności. Życie nauczyło mnie, że solidność, zaangażowanie oraz kochanie tego co się robi zawsze procentuje na moją korzyść, dlatego tego będę się trzymała cały czas.

W przypadku zainteresowania moimi wróżbami proszę o kontakt pod tym adresem e-mail: wrozka@otylia.pl. Lub za pomocą formularza kontaktowego na stronie zamów wróżbę. Pozdrawiam serdecznie.

Opinie o mnie

opinie

“witam. dzieki Pani inaczej teraz na to wszystko patrze odrzyła wemnie nadzieje ze jeszcze moge być szczesliwy w zyciu. nie dziekuje bo wiem ze się nie dziekuje za takie zeczy,ale zycze Pani wszystkiego dobrego i bardzo się ciesze ze jeszcze są tacy ludzie jak Pani. zycze dużo zdrowia i pozdrawiam serdecznie.”

Pan Adam


opinie

"Pani Otylio.... Bardzo dziekuje za wróżbe czytajac ja czytałam o sobie dziekuje za nadzieje...zdaje sobie sprawe ze to nie jest wyrocznia tylko wskazowka pewnego rodzaju, ale napewno bedzie mi łatwiej podjac decyzje o odejsciu od A. i zwiazaniu sie z M.......jeszcze raz bardzo dziekuje...napewno sie jeszcze odezwe :) pozdrawiam serdecznie "

Pani Agnieszka


opinie

"Witam Pani Otylio! Dziękuje bardzo za wróżbę. Przyznam, że z zdziwieniem, wnikliwością i zadumą czytałem prawdę o sobie. Zadziwiająca jest dla mnie analiza numerologiczna mojej osobowości. Jest dokładnie jak Pani napisała i bardzo dobrze oddaje moją osobę. Marcin Dzień dobry Pani Otylio, Bardzo dziękuję za wróżbę. Zależało mi na tym, by ktoś udzielił mi szczerej odpowiedzi, bez tzw. owijania w bawełnę. Pozdrawiam mocno i również życzę Pani wszystkiego najlepszego. Marta."

Pani Marta


KLIKNIJ, aby zobaczyć wszystkie opinie